Gezien de impact van constructieve obstakels, zoals keerwanden, grondankers en paalfunderingen in de ondergrond, op het uitvoeringsproces is het zeer belangrijk een zo volledig mogelijk beeld te hebben van alle mogelijk aanwezige obstakels. Zijn er bijvoorbeeld restanten van funderingen, oude spoorwegen of voormalige waterlopen? Het is de taak voor Geonius de aanwezige obstakels in de ondergrond te inventariseren en te identificeren.
In het kader van de identificatie van de ondergrondse obstakels hebben we in totaal zo’n 600 plannen opgesteld, zoals grondplannen en detailplannen. In de plannen leggen we verschillende lagen met informatie over elkaar: de toekomstige ondergrondse constructies voor de Oosterweelverbinding, de geogerefereerde kaarten en luchtfoto’s. Dat laat toe potentiële conflicten eenvoudig inzichtelijk te maken en aan te duiden. Verder heeft Geonius tevens de archeologische GIS data in kaart gebracht.
▲
Neem contact op: +32 14 96 09 45
Contact | Werken bij |
Meer weten?
Projecten / Inventarisatie ondergrondse obstakels Oosterw...
Antwerpen
Inventarisatie ondergrondse obstakels Oosterweelverbinding
De Oosterweelverbinding maakt de Antwerpse Ring, de R1, volledig rond. Doel van deze nieuwe verbinding is minder files, minder ongevallen en een betere leefkwaliteit voor de hele Antwerpse regio. In opdracht van Lantis doet Geonius een inventarisatie naar de ondergrondse obstakels.
Project in het kort
Werkzaamheden:
Wegontwerp en reconstructies GIS
Opdrachtgever:
Lantis
Doorlooptijd:
Maart 2018 - December 2019
Betrokken sectoren:
Infrastructuur